Czym jest gwarancja door-to-door?
Gwarancja door-to-door to dobrowolne zobowiązanie producenta/dystrybutora do wykonania bezpłatnej usługi gwarancyjnej, umożliwiającej usunięcie awarii sprzętu bez wychodzenia z domu.
Jak działa gwarancja door-to-door?
W celu realizacji reklamacji w ramach gwarancji door-to-door, wystarczy skontaktować się z producentem, w celu umówienia dogodnego terminu odbioru sprzętu przez kuriera lub - w przypadku niektórych produktów – przyjazdu wykwalifikowanego serwisanta we wskazane miejsce i w umówionym terminie.
Zgłoszenie takie jest najczęściej obsługiwane za pośrednictwem specjalnie przygotowanego formularza na stronie internetowej, mailowo lub telefonicznie. Szczegółowe informacje, dotyczące możliwych form zgłoszenia, znajdują się każdorazowo w oświadczeniu gwarancyjnym.
Resztę formalności załatwia producent lub podmiot przez niego wyznaczony, który zleca odbiór urządzenia przez kuriera i przekazanie go do serwisu autoryzowanego.
Po naprawie lub wymianie, urządzenie zostaje dostarczone – także za pośrednictwem firmy kurierskiej - na adres podmiotu zgłaszającego reklamację.
Koszty związane z transportem pokrywa w całości producent urządzenia.
Kiedy można skorzystać z gwarancji door-to-door?
Gwarancja door-to-door dotyczy jedynie tych towarów, na które producent/dystrybutor zdecydował się wystawić gwarancję D2D. Informację o tym, czy dany towar jest nią objęty, można znaleźć w dokumencie gwarancyjnym, na stronie internetowej producenta lub np. na oznaczeniach produktu.
Korzyści korzystania z gwarancji door-to-door?
- Szybki czas realizacji reklamacji,
- Wygodna i komfort, wynikające z możliwości zgłoszenia reklamacji i wysyłki towaru, bez potrzeby wychodzenia z domu i w dogodnym dla zgłaszającego terminie.